これから「MTG Arena」の話をしよう

自分用MTGアリーナまとめ🌞💧💀🔥🌳

【海外まとめ】「俺、メタの理解が弱いのかな」「いや、引きが悪いだけだ」

https://i.redd.it/440cgrbrivq71.jpg

一般的なプレイヤーの思考
「俺、メタの理解が追いついてないのかな
「いや、引きが悪いだけだな」

notsureifxml
Also:
“I’d be mythic by now if it weren’t for all these netdecking try hards”
あと、「コピーデッキ回す奴らがいなければ、今頃俺はミシックだ」

Ryeofmarch
"Am I bad at the game? No, it's pretty much every other factor that's wrong"
「俺プレイへたくそなのかな」「いやそれはない他に原因がある(断言)」

Geck10
I think it’s less to do with the meta and more people don’t understand statistics. Even playing the “correct” amount of lands for your deck there will be games were you don’t draw enough/draw too many lands.

Also, obviously you’re going to remember games were you got screwed by “the shuffler” more than the games you were able to curve out fine and draw your lands perfectly.
メタどうこう以前に、みんな統計を理解していないのがあるよね。
「適正な」枚数の土地をデッキに入れてもマナスク・マナフラすることはあり得る。
あと、マナカーブ通りに展開したゲームより、事故ったゲームの方が明らかに記憶に残る。

mdjank
The hardest lesson in Magic: Even if you do everything correct, you can still lose.
マジックの洗礼:何をしても負けることはある

Suired
*life
※人生と同じだね

https://www.reddit.com/r/MagicArena/comments/pzct04/the_average_players_thought_process/

マジック:ザ・ギャザリング イニストラード:真夜中の狩り ドラフト・ブースター 日本語版 【36パック入りBOX】

価格:14,256円
(2021/9/22 10:05時点)
感想(0件)

 

strafe.hatenablog.com